Зміни,
внесені до нової редакції навчальної програми
з
літературного читання для 1-3 класів
для 2 класу
Змістова лінія, розділ, тема
|
Зміни у змісті навчального матеріалу
|
Зміни у державних вимогах до рівня загальноосвітньої
підготовки учнів
|
Формування і розвиток
навички читання.
4.Усвідомленість
читання
|
|
Вилучено:
виявляє уміння смислової здогадки під час виконання
спеціальних вправ;
Замінено:
прогнозує орієнтовний
зміст тексту, окремих його частин за заголовком, ілюстраціями і т.ін.
на:
прогнозує орієнтовний зміст тексту за ілюстраціями;
|
5. Виразність
читання
|
|
Замінено:
дотримується пауз, обумовлених
розділовими знаками у тексті, ритмікою тексту;
на:
дотримується пауз,
обумовлених розділовими знаками у тексті;
|
Літературо-знавча
пропедевтика
Тема
та основна думка твору
|
|
Вилучено:
відповідає на запитання, що
основне хотів сказати письменник (з допомогою вчителя);
|
Сюжет
і композиція
|
|
Вилучено:
виділяє в тексті подію, випадок, епізод;
|
Герой,
персонаж твору
|
|
Замінено:
усвідомлює наявність персонажа
(низки персонажів) як дійової особи (дійових осіб) у будь- якому епічному
творі; розрізняє їх за характером поведінки,
вчинків (позитивні, негативні і т.ін.);
|
|
|
на:
усвідомлює наявність персонажа
(низки персонажів) як дійової особи (дійових осіб) у епічному творі; розрізняє їх за вчинками
(позитивними, негативними т.ін.);
|
Автор
твору
|
|
Вилучено:
виявляє розуміння того, що кожний авторський
твір написаний на ту чи іншу тему;
|
Мова
художнього твору
|
|
Вилучено:
пояснює зображувальні можливості
художнього слова як засобу створення художнього образу: людини, природи,
тварини;
|
Жанр
|
|
Замінено:
розрізняє найпростіші
жанрові особливості малих фольклорних форм (дитячі народні ігри, лічилки,
мирилки, співаночки, скоромовки, загадки), а також літературних форм (казки,
оповідання, вірші)
на:
розрізняє найпростіші жанрові
особливості малих фольклорних форм (дитячі народні ігри, лічилки, мирилки,
співаночки, скоромовки, загадки), а також літературних форм (казки, вірші)
|
Досвід
читацької діяльності
Дитячий
ігровий фольклор
|
|
Замінено:
пояснює (на елементарному рівні) функції (призначення) жанрів
дитячого ігрового фольклору, їх ритмічну будову, способи виконання; правильно їх називає;
на:
пояснює (на елементарному рівні) функції (призначення) жанрів
дитячого ігрового фольклору, способи виконання; правильно їх називає;
|
Загадка
|
|
Вилучено:
пояснює образний,
асоціативний характер опису предмета, який слід відгадати;
|
Вірш
|
|
Замінено:
виявляє практично ознаки
віршованого тексту: графічну форму, наявність рими, ритму;
на:
виявляє практично ознаки віршованого
тексту: графічну форму, наявність рими;
|
Оповідання
|
|
Замінено:
виявляє розуміння авторського ставлення
до персонажів, їхніх вчинків;
на:
виявляє розуміння авторського ставлення
до персонажів, їхніх вчинків (з допомогою вчителя)
|
Первинний
аналіз
|
|
Вилучено:
розрізняє у тексті відоме і
невідоме;
розуміє запитання вчителя;
|
Поглиблений
аналіз
|
|
Замінено:
самостійно виділяє істотні ознаки явища,
події, персонажів;
розуміє роль заголовка у сприйманні тексту;
на:
виділяє істотні ознаки явища,
події, персонажів (з допомогою вчителя);
розуміє роль заголовка у сприйманні тексту (з
допомогою вчителя);
|
Структурний
аналіз
|
|
Вилучено:
уміє відтворити текст за планом;
|
Засоби
художньої виразності
|
|
Замінено:
уміє передавати свої враження,
почуття від прочитаного у зв’язних висловлюваннях (твори-мініатюри, описи);
уміти визначати емоційний настрій твору (з
допомогою вчителя);
на:
уміє передавати свої враження,
почуття від прочитаного у зв’язних висловлюваннях;
уміти визначати настрій твору (з
допомогою вчителя)
|
Робота з
дитячою книжкою
|
Замінено:
Практичне ознайомлення учнів з
книгознавчими поняттями: титульний аркуш, передмова, зміст, умовні графічні
позначки, виноска, збірка авторська, збірка тематична
на:
Практичне ознайомлення учнів з
книгознавчими поняттями: обкладинка, зміст, умовні графічні позначки,
виноска, збірка авторська, збірка тематична
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий