пятница, 30 октября 2015 г.

Зміни до програми літературного читання

Зміни, внесені до нової редакції навчальної програми
з літературного читання для 1-3 класів

 для 2 класу

Змістова лінія, розділ, тема
Зміни у змісті навчального матеріалу
Зміни у державних вимогах до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Формування і розвиток навички читання.
4.Усвідомленість читання

Вилучено:
виявляє уміння смислової здогадки під час виконання спеціальних вправ;
Замінено:
прогнозує орієнтовний зміст тексту, окремих його частин за заголовком, ілюстраціями і т.ін.
на:
прогнозує орієнтовний зміст тексту за  ілюстраціями;
5. Виразність читання


Замінено:
дотримується пауз, обумовлених розділовими знаками у тексті, ритмікою тексту;
на:
дотримується пауз, обумовлених розділовими знаками у тексті;
Літературо-знавча пропедевтика
Тема та основна думка твору

Вилучено:
відповідає на запитання, що основне хотів сказати письменник (з допомогою вчителя);
Сюжет і композиція

Вилучено:
виділяє в тексті подію, випадок, епізод;
Герой, персонаж твору

Замінено:
усвідомлює наявність персонажа (низки персонажів) як дійової особи (дійових осіб) у будь- якому епічному творі; розрізняє їх за характером поведінки, вчинків (позитивні, негативні і т.ін.);


на:
усвідомлює наявність персонажа (низки персонажів) як дійової особи (дійових осіб) у епічному творі; розрізняє їх за вчинками (позитивними, негативними т.ін.);
Автор твору

Вилучено:
виявляє розуміння того, що кожний авторський твір написаний на ту чи іншу тему;
Мова художнього твору

Вилучено:
пояснює зображувальні можливості художнього слова як засобу створення художнього образу: людини, природи, тварини;
Жанр

Замінено:
розрізняє найпростіші жанрові особливості малих фольклорних форм (дитячі народні ігри, лічилки, мирилки, співаночки, скоромовки, загадки), а також літературних форм (казки, оповідання, вірші)
на:
розрізняє найпростіші жанрові особливості малих фольклорних форм (дитячі народні ігри, лічилки, мирилки, співаночки, скоромовки, загадки), а також літературних форм (казки, вірші)
Досвід читацької діяльності
Дитячий ігровий фольклор

Замінено:
пояснює (на елементарному рівні) функції (призначення) жанрів дитячого ігрового фольклору, їх ритмічну будову, способи виконання; правильно їх називає;
на:
пояснює (на елементарному рівні) функції (призначення) жанрів дитячого ігрового фольклору, способи виконання; правильно їх називає;
Загадка

Вилучено:
пояснює образний, асоціативний характер опису предмета, який слід відгадати;
Вірш

Замінено:
виявляє практично ознаки віршованого тексту: графічну форму, наявність рими, ритму;
на:
виявляє практично ознаки віршованого тексту: графічну форму, наявність рими;
Оповідання

Замінено:
виявляє розуміння авторського ставлення до персонажів, їхніх вчинків;
на:
виявляє розуміння авторського ставлення до персонажів, їхніх вчинків (з допомогою вчителя)
Первинний аналіз

Вилучено:
розрізняє у тексті відоме і невідоме;
розуміє запитання вчителя;
Поглиблений аналіз

Замінено:
 самостійно виділяє істотні ознаки явища, події, персонажів;
розуміє роль заголовка у сприйманні тексту;
на:
виділяє істотні ознаки явища, події, персонажів (з допомогою вчителя);
розуміє роль заголовка у сприйманні тексту (з допомогою вчителя);
Структурний аналіз

Вилучено:
уміє відтворити текст за планом;
Засоби художньої виразності

Замінено:
уміє передавати свої враження, почуття від прочитаного у зв’язних висловлюваннях (твори-мініатюри, описи);
уміти визначати емоційний настрій твору (з допомогою вчителя);
на:
уміє передавати свої враження, почуття від прочитаного у зв’язних висловлюваннях;
уміти визначати настрій твору (з допомогою вчителя)
Робота з дитячою книжкою
Замінено:
Практичне ознайомлення учнів з книгознавчими поняттями: титульний аркуш, передмова, зміст, умовні графічні позначки, виноска, збірка авторська, збірка тематична
на:
Практичне ознайомлення учнів з книгознавчими поняттями: обкладинка, зміст, умовні графічні позначки, виноска, збірка авторська, збірка тематична



Комментариев нет:

Отправить комментарий